ВРЕМЕ  ДА ЖИВЕЕШ, ВРЕМЕ ДА БЪДЕШ ЖЕНА

Преди осем години Dell лансира Della. Или поне се опита. Специален сайт за продажба на "дамски компютри", на който цялата критична женска част от блогосферата реагира безкомпромисно, а The New York Times заяви на рекламодател от такава висота, че трябва да се върне в училището по маркетинг. Причината беше сбърканата "розова" концепция на Della да постави тази по-скоро неутрална по отношение на пола сфера - пазаруването на компютри - в прекалено сладникав и снизходителен към жените контекст. Освен фокуса върху изобилието от цветове в продуктовата гама - все едно си купуваш лаптоп само за да го съчетаеш с новите си обувки - Della изчерпваше посланията към своя потребител от женски пол с линкове за рецепти и калории. Накратко, свеждаше технологичните потребности на жената отново до домакинството и грижата за външния є вид (с уговорката, че продължаваме да смятаме тези неща за много важни, особено външния вид).
Докато Della коригираше маркетинговия си курс, Harvard Business Review направи мащабно проучване сред 12 000 жени от повече от 40 географски района, с разнообразни нива на доходи и социални профили.