Ивайло Лаков е водещ на "Светът е бизнес" и "Клуб Инвестор" по Bloomberg TV Bulgaria.
Ивайло Лаков е водещ на "Светът е бизнес" и "Клуб Инвестор" по Bloomberg TV Bulgaria.

Господин Лаков, какви са предизвикателствата пред журналистите в ерата на фалшивите новини?
- Предизвикателствата всъщност не са се променили особено: все още работата ни е да подбираме онова, което смятаме за важно, да обясняваме защо е важно, какво следва и т.н. Фалшивите новини също не са нещо ново. Просто сега заради многообразието на интернет си пробиват по-лесно път до повече хора. Това за нас означава още повече анализ и обяснения, за да можем да поддържаме баланса.
Фалшивите новини са част от арсенала на онова, което всички наричаме хибридни войни. Те са необявени, но се водят на всички фронтове, в това число и пропагандния. Целта е да се повлияе общественото мнение в дадена посока, а целта е геополитическа.
В този смисъл най-голямото предизвикателство е да направим всичко възможно аудиторията да разполага с целия контекст на историята, за да избира информирано.

- Ще успеят ли социалните мрежи като Facebook и Twitter за изземат функциите на професионалната журналистика?