Октомври 2010

Брой 144

Октомври 2010

Editorial


ТЕМАТА


Профил


От комикса


Поръчай в магазина

Съдържание

Акцент

Джеймс Уорлик: Изберете един или два продукта и активно ги популяризирайте в САЩ

Винаги съветваме американските компании да работят с местни фирми, ако искат да постигнат успех в България, казва посланикът на САЩ в София

28

Бизнесът пита министрите

В тази поредица хора от бизнеса задават директно своите въпроси на представителите на властта. “Мениджър” е не само посредник в диалога. Надяваме се чрез него да направим публични проблемите, които вълнуват мениджърите, и как те могат да бъдат решени със съдействието на правителството. В този брой събеседник е Мирослав Найденов, министър на земеделието и храните.

Анти-Котлър маркетинг

Или как идеите на гуруто започват да губят позиции в сблъсъка със съвременната действителност

История на забравените

Съпругите на известните мъже обикновено остават неизвестни

Пламен Константинов за цената на победата

Учителят по физическо има уникалната възможност да наблюдава и изпробва едно дете в десет различни спорта, да открие в какво има дарба и да го насочи към професионален клуб, казва един от най-талантливите ни волейболисти

Тема

Мениджмънт

ОГНЯН ДОНЕВ ВСИЧКИ СМЕ ЧЕЛИ ДЕБЕЛИТЕ КНИГИ. ВЪПРОСЪТ Е ДА ГИ "ПРЕВЕДЕМ" НА БЪЛГАРСКИ

Колкото по-голям ставам в бизнеса, толкова по-малко време имам да работя заради обществени ангажименти. Затова първото мениджърско умение е да се овладее тази ситуация, казва председателят на съвета на директорите на "Софарма"

Предприемачът в нас

Ако силата на един човек и неговата страст могат да преобърнат цели индустрии, че и света, защо да не може един служител или изпълнителен директор да преобрази своята компания

Медитация за мениджъри

Вече има такава дисциплина в Масачузетския технологичен институт в Бостън и в Харвард

Светата грешка

Ако се поучите от нея, имате уникалния шанс не само да се съвземете след провала, но и да се придвижите много напред

Маркетинг

Време е за онлайн

Каква е цената на една рекламна кампания в интернет и какви въпроси трябва да зададем, когато отидем в дигитална агенция

Медии

Идва ли краят на разследващата журналистика

Ценностите отличават и легитимират един журналист от останалия жълт медиен пейзаж, смята Стив Файнару, кореспондент на The Washington Post в Ирак и носител на “Пулицър”. Той даде специално интервю за “Мениджър”

Икономика

Красимир Катев: Възможна е втора минирецесия

Кризата ще свърши тогава, когато повярваме, че е свършила

Еврофинансиране директно от Брюксел

Прекият път към парите минава през доста ровене из електронни страници и линкове, както и през усвояването на евросленга, задължителен за един успешен проект. Късметът (и Еврокомисията) помагат на упоритите

Особености на националната търговия

Кризата работи за големите супер- и хипермаркети, но определено е по-щедра към новите играчи от типа дискаунтъри**

Глобус

Фидел, бомбите и делфините

Той е отслабнал и остарял, но e на крака и с чувство за хумор. Късният Кастро се превръща от държавен глава в държавник, който мисли за проблемите на света

Европа

Sense

Любовта към лоу-тек*

Днес, когато е невъзможно да разберем как работят съвременните неща и технологии, ние се обръщаме към миналото

Sci-Tech

Самолетите на бъдещето

Тяхното развитие е много по-бурно и интересно, отколкото миналото им

Modernity