Януари 2011

Съдържание

Акцент

Саймън Анхолт: Имиджът е държавна политика

Проблемите на България са два: все още е малко позната и много хора си мислят, че е била част от Съветския съюз. Това обяснява световният експерт по национално брандиране и съветник на британското правителство

Приоритетите на България

През следващото десетилетие страната ще живее от земеделие, специализиран туризъм, някои видове индустрия, фармация, енергетика (ВЕИ). Модерният цвят ще бъде зеленият

Левон Хампарцумян: Ще има раздвижване

Основната заплаха е от непредвидени външни шокове, които да се отразят и на нашата икономика, предупреждава главният изпълнителен директор на УниКредит Булбанк

Петър Андронов: Ръст на потреблението в края на годината

Кредитирането ще се увеличава, включително на малки и средни предприятия, е прогнозата на главния изпълнителен директор на СИБанк

Андрей Райчев: Българинът никога не е живял по-добре и не се е чувствал по-зле

Големият риск на 2011 г. е, че България ще продължи да затъва в дългове. Но правителството няма да посмее да посегне на стандарта на хората точно в изборна година, казва социологът

Росен Плевнелиев в „Бизнесът пита министрите“

Това е една рубрика, в която читателите на “Мениджър”, представителите на българския бизнес, разговарят с министрите. Те им задават въпросите, които ги вълнуват, и получават информация от първа ръка. В този брой събеседник е Росен Плевнелиев, министър на регионалното развитие и благоустройството

Всеки се спасява поединично

Ние не живеем в света, на Земята, в Европа, в България, в града или селото си, а в кожата си. И заради кожата си

Тема

Мениджмънт

ТЕОДОРА ГЕОРГИЕВА България и българите трябва да се представяме с повече самочувствие

За мениджъра е важно да умее да прости призната грешка и да даде втори шанс. Ако ли не, да има силата да се раздели, казва изпълнителният директор на ОМV България

МОЗЪКЪТ НА КОМПАНИЯТА

Една модерна професия бързо набира скорост. През последните години все повече фирми в България назначават контролери. Позицията, която в най-краткото си определение "събира и анализира данни за подготвянето на мениджърски решения", е неизменна част от структурата на повечето западни фирми. У нас все още малко хора знаят с какво точно се занимава един контролер (и не, не къса билетчета в трамвая). Затова решихме да представим професията в следващите страници.

Маркетинг

Рекламаксимум

Българското производство на телевизионни клипове е световно конвертируемо

СКРИТА ЛИМОНКА

Продуктовото позициониране (product placement) се превърна в рекламното Елдорадо на Западна Европа и САЩ в края на 20. век. Големите компании наддаваха да показват луксозните си брандове във всеки касов кинохит или рейтингов сериал, а бумът на риалити програмите се дължеше колкото на гениалността на продуцентите, толкова и на финансовия гръб на т.нар. скрита реклама. Дори гиганти като Procter&Gamble пренасочиха част от бюджетите си за телевизионна реклама в продуктовото позициониране. Какво се случва днес у нас, как може да използвате този нов начин на реклама и колко струва, как се купува, моля, четете в следващите страници.

Медии

Калин Врачански срещу Къванч Татлъту. Кой кого?

2010 беше годината на нова телевизионна индустрия - българските сериали. Остава през 2011 г. те да бият по рейтинг турските

Икономика

Новият растеж

Или как да се подготвим за идващата възходяща фаза на икономиката

Глобус

Най-странната милиардерка на света

Или Дж. К. Роулинг, която запозна децата с четенето, а литературата - с богатството

Sense

Sci-Tech

Технологиите на бъдещето са вече тук

Пет прототипа на път към пазара

Modernity