НЕЩО ХУБАВО само по себе си е
либерализацията на който и да е пазар, защото свободната конкуренция е в
състояние да свали цените, да направи обслужването по-качествено и да създава
брутен продукт. Тя възниква дори в области, които доскоро се смятаха
за

неподвластни на каквато и да е
конкуренция. Например при транспортните услуги за пътници, за които мнозина
твърдяха, че съществува естествен монопол. Само че тази погрешна представа е на
път да остане в историята. Либерализирането на въздушните превози докара нещата
дотам, че т.нар. евтини ави-опревозвачи (Low Cost) иззеха голяма част от пазара
на класическите авиокомпании дори в България. Нещо повече - в Европа текат
процеси, които никой доскоро не е очаквал. Конкуренцията на нискобюджетните
авиокомпании накара такава консервативна система като

железниците да се раздвижи в
търсене на клиенти. Шест европейски държави са на път да направят търговско
обединение между своите железници, което ще е факт до края на годината.
Германският железопътен превозвач "Дойче бан" (Deutsche Bahn) и френската
компания Ес Ен Се Еф (SNCF) обявиха, че застават начело на инициативата,
сключвайки договор за откриване на линията Мюнхен - Париж, която да се обслужва
от високоскоростни влакове.