Риалити на сметка
Лицензът е скъп, но успешните формати обикновено предизвикват огромен интерес сред зрители и рекламодатели
ПЪРВАТА АСОЦИАЦИЯ, КОЯТО изниква в
главата ми при споменаването на "риалити шоу", противно на очакваното, не е
свързана с някой от популярните, познати нам телевизионни формати като "Биг
Бра-цър", "Сървайвър", "форт Бояр" или "Страх". Пред очите ми се занизват кадри
от големия екран. Става въпрос за
наистина жесток и определено вече
превърнал се в култов японски филм. Заглавието е "Кралска битка" (2000) на
доайена на японското кино Кинджи Фукасаку.
Сюжетът е следният: в не много далечното
бъдеще Япония се бори със световната икономическа криза и повсеместния хаос в
образователната система. За да бъде овладяно положението, се приема "Закон за
Кралската битка". Благородната му мисия е да възпита подрастващите да
преодоляват всевъзможни трудности. "Закон за Кралската битка" е риалити шоу,
излъчвано по телевизията в Япония в не много далечното бъдеще. Продължителността
на играта е три дни. Място на действието - необитаем остров. Участници -
произволно избран клас от някоя гимназия. На всеки се дава военна торба с храна,
вода, карта, компас и набор от различни огнестрелни и хладни оръжия.