Защо журналистите не обичат пиарите

АЛБЕНА ИВАЙЛОВА е пиар директор на
комуникационна агенция "Вивека". Работила е като журналист във вестник
"Стандарт", в Нова телевизия и в "Канал 3". Била е директор връзки с
обществеността на Министерския съвет (1999-2001), както и пиар мениджър
на "Петрол" АД.

"КАТО РАЗБРАХ, че интервюто с
М. С. (известен български бизнесмен) трябва да уговоря чрез неговия
пиар, реших, че има голяма вероятност материалът ми да пропадне. Добре
че пиарът се оказа ти..." - това ми каза преди няколко месеца главната
редакторка на престижно мъжко списание. Отначало не й повярвах съвсем,
знаейки, че много от публичните личности дават

мило и драго да
попаднат в някое от топ 10 на списанията в страната, да не говорим за
националните всекидневници и седмичници. Оказа се обаче, че медийната
практика изобилства от примери за "комуникационната несъвместимост"
между журналисти и пиари. "Звъниш на пиара, уговаряш го, пращаш
въпроси, той ти обещава среща с обекта на твоя журналистически интерес
и после...