В централните новини
В тази рубрика ви срещаме с едни от най-известните икономически журналисти в България. Те разказват за своите впечатления от срещите си с бизнеса, без притеснение сочат най-честите грешки. Как да се държите с медиите? Как можете да попаднете в централните новини, при това с добрите неща, които правите? Откровени отговори на въпросите, които ви вълнуват. Колкото е по-специализирано едно интервю, толкова е по-скучно Добре е журналистите и бизнесмените да са приятели. Но не трябва да се преминава тънката граница, казва Пламен Енчев, отговорен редактор на отдел „Бизнес" във вестник „Дневен Труд"
ПЛАМЕН ЕНЧЕВ е отговорен редактор на отдел "Бизнес" на вестни "Дневен Труд" от 2003 г. Роден е през 1958 г. Завършва журналистика в СУ "Св. Климент Охридски". Бил е зам. главен и главен редактор на в. "Дума" и в. "Република".
- Какво трябва да направи една
компания, за да влезе в новините?
- Сериозните компании трябва да
обявят официално пред медиите - на пресконференция или чрез пиар агенция - какви
са намеренията им.
Добрата презентация и
компетентните събеседници също са част от залога за успех.
- Как бизнесменът трябва да се готви
за интервю? Какво ще му препоръчате, за да привлече вниманието на
публиката?
- Колкото е по-специализирано
едно интервю, толкова по-скучно може да изглежда в национална медия. Повече обща
култура и сравнения в числа и факти ще са само от полза на даващия
интервюто.
- Откъде най-често научавате новините
от бизнеса?
- Много са източниците, откъдето
може да се получи качествена информация - от агенциите, от репортерите на
вестника, от интернет, пресата или от други медии.