Бъди различен или умри
Под това заглавие се продава една книга на Джак Траут. Той е от големите имена в съвременния маркетинг
СЪЩНОСТТА НА ПОСЛАНИЕТО ни кара да се замислим и да се уверим, че да бъдеш
различен е важно, толкова важно, че чак не можеш да го пропуснеш.
И така, една малка история. Беше отдавна.
Влязох в един магазин и видях две обувки, които бяха различни, но от един чифт.
Веднага си ги купих. И когато ходех по улиците с тях, се чувствах особена,
уникална и щастлива. Така компанията, която бе произвела тези
две различни обувки, стана предпочитаната от мен. Вманиачих се към
марката, или по-точно към усещането, което изпитвам, когато се докосна до
нея.
Как обаче компаниите успяват да бъдат
различни една от друга, за да ни спечелят? Заговорим ли за различни компании,
със сигурност всеки от нас ще изброи едни и същи, които всеки път са
необикновени, и никой никога не очаква да бъдат като другите. Именно те
най-често създават нововъведения и задават тенденциите на развитие.
Нека само се опитаме да видим кои са
първите няколко имена, за които се сещаме: