В централните новини
ПОВЕЧЕТО ЖУРНАЛИСТИ са подготвени хора, а най-добрите са най-добре подготвени. В тази рубрика ви представяме изявени икономически журналисти. Те знаят много за професията, за бизнеса и за икономиката. И за хората, за които пишат - предприемачи и мениджъри. Тяхната гледна точка ще ви помогне да усетите начина им на мислене, критериите при подбор на текстовете, принципите, които отстояват. И може би ще разберете защо едни компании и техните ръководители попадат в централните новини, и то с добрите неща, които правят, а други не успяват.
Бизнесмените трябва да говорят конкретно и с
цифри
Купуването на журналисти работеше до
средата на 90-те години. Помислете колко малко зависи от един или друг
журналист. Нали ако е купен и пише платена дописка, след него има редактор, след
когото идва зам. главен, главен редактор, директор комуникации, изпълнителен
директор, за да се стигне до издател. Това с купуването на журналисти в днешно
време е вятър и мъгла, убеден е Иван Мастагарков, зам. главен редактор на в.
„Политика"
ИВАН МАСТАГАРКОВ е роден в Пловдив и е на 35
години. Завършва английска гимназия в родния си град и психология в СУ "Св.
Климент Охридски". Работи последователно като редактор в международната редакция
на БНР, агенция "Ройтерс" и вестник "Кеш". От 2002 до 2005 г. е главен редактор
на в. "Кеш". През 2005 г. постъпва във вестник "Политика", а от началото на тази
година е негов зам. главен редактор.
- Господин Мастагарков, какво трябва
да направи една компания, за да влезе в новините?