Някой (не) ни гледа

ПРЕДИ ВРЕМЕ ЧЕТОХ една анкета с дузина главни редактори.Всеки бе посочил и тиража си. Направих си труда и събрах числата. Получи се нещо
толкова голямо, че направо се уплаших. Но къде всъщност беше истината, изобщо
нямаше как да разбера. Мисля си как ли рекламодателите и рекламните агенции
разпределят бюджетите си.

Магическа работа... По света има одит бюра по тиражите, които дават
точна информация. У нас също има такова бюро, но членовете му са малко, а
проверките, които извършваше доскоро, бяха единствено на отпечатаните
тиражи.

"Одит бюрата по тиражите са доброволни
организации, включването в които гарантира равни ползи за участниците." Това е
записано в далечната 1914 г., когато в САЩ за първи път се събират
рекламодатели, рекламни агенции и издатели и правят доброволна програма за
сътрудничество. Тя има за цел

да защити интересите и на трите страни в процеса на рекламирането. Така
първото одит бюро по тиражите става факт преди почти век.

През 20-те и 30-те години примерът на
американците е заимстван от други страни.