От другата страна на щанда
Когато стане дума за вестници и списания, обикновено говорят или журналистите, или читателите. Социологически агенции дават данни за рейтинги и рекламни обеми. Рядко нещо казват търговците, хората, които продават печатните медии. Те боравят с конкретни бройки, пари и имат доста вярна картина за състоянието на пазара. В два последователни броя “Мениджър” дава думата на едни от най-големите разпространители на вестници и списания в България. Така всички, които се интересуват какво се случва в медиите, ще научат повече.
Продажбите на списания растат, на вестниците падат
Допълнителните продукти дадоха само лек тласък на тиражите, смята Георги Калоянов, управител на ПРЕС ООД
ГЕОРГИ КАЛОЯНОВ е собственик и управител на ПРЕС ООД. Завършил е икономика и управление на транспорта в УНСС.
ПРЕС ООД е компания за дистрибуция и продажба на дребно на печатни произведения. Има транспортна и издателска дейност. Основана е през 1994 г.
- Променя ли се читателският вкус? Кои издания се търсят повече и кои по-малко?
- Появата на пазара на много списания, в това число и на големи
чужди марки, насочи част от читателите към тях. Това се случи за сметка на продажбите на вестници. Увеличава се, и това според мен е абсолютно нормално, делът на развлекателните издания за сметка на тези, които са с политическа насоченост.
- Може ли в България да се продават повече вестници и списания?
- Вестниците и списанията, въпреки своята специфика като носители на информация, са стока.