В централните новини
Вероятно познавате много журналисти. Но винаги те са ви задавали въпроси и сте говорили предимно за вашата работа. Тази рубрика ви дава обратния поглед - какво мислят водещи имена в медиите за хората от бизнеса, за това как трябва да се държат, за да градят положителен публичен образ. Впечатленията им са от години, препоръките - ценни, а диагнозите - болезнени за някои.
Не забравяйте, че никога не е късно да станете за срам
Ако няма какво да кажете, по-добре да си мълчите, съветва мениджърите Румяна Пенкова. Тя е един от водещите икономически журналисти на вестник “Дневен Труд”
РУМЯНА ПЕНКОВА е редактор във вестник "Дневен Труд". Един от най-добрите журналисти по въпросите на земеделието и селското стопанство. Работила е във вестниците "Кооперативно село" и "Земя".
- Госпожо Пенкова, какво трябва да направи една компания, за да влезе в новините?
- Няма рецепта. У нас най-често влизат в новините лошите компании, които нарушават законите, крият данъци, перат пари и т.н. Четящата, гледаща и слушаща публика предпочита да знае и имената на такива фирми и на собствениците им, и санкциите към тях. Добрите все още не са най-интересните, не стават за обсъждане и хулене. Българинът си остава верен на
шопското правило "Не сакам я да съм добре, сакам Вуте да е зле". Освен това необходими са значителни журналистически качества и умения, за да се покаже добрият бизнес така, че да не се възприема като груба реклама.