От другата страна на щанда-2
Журналисти, издатели, рекламодатели, рекламни агенции имат най-обща представа за тиражите на вестниците и списанията в България. Това ще е така, докато няма добре работещо и обединяващо издателствата одит бюро по тиражите. Дотогава на пазара ще се върти вярна, донякъде вярна и изцяло манипулирана информация. Картината кой колко печата и колко продава е доста ясна при търговците на преса. В предишния и този брой даваме думата на шефовете на едни от най-големите разпространителски компании. Те разказват за пазара, за собствения си бизнес и за отношенията си с издателства и местна власт. И донякъде разкриват какво се случва на този пазар.
Немислимо е да се излагат 1200 заглавия на площ за 300
Късият срок на договорите с общината ни спира в инвестициите, споделя Виктор Налбантов, изпълнителен директор на “Разпространение на печата” АД
ВИКТОР НАЛБАНТОВ е изпълнителен директор на "Разпространение на печата" АД. Завършил е УНСС. Магистър е по международни икономически отношения, работил в областта на маркетинга и рекламата. Бил е търговски директор на "Международен панаир" в Пловдив.
"РАЗПРОСТРАНЕНИЕ НА ПЕЧАТА" АД е най-старата разпространителска фирма в България със 75-годишен опит и традиции. От 2001 г. е изцяло частно дружество. Фирмата разполага с мрежа от над 100 търговски обекта, разположени на територията на София.
- Къде се намираме в сравнение с другите страни в Европа в търговията с вестници и списания? Какво според вас можем да вземем от чуждия опит?
- На нашия пазар в момента има огромен брой субекти, занимаващи се с търговия на вестници и списания. Част от тях са много малки и
финансово нестабилни. В разпространителския бранш липсват каквато и да е регулация и правила.