БНТ1 с най-голям ръст на аудиторията
bTV и Нова ТВ в битка за всеки “риалити” зрител
НАСТЪПВАНЕТО на есенно-зимния сезон на телевизионния екран е белязано със старта на нови програмни схеми и предавания в българския ефир. И тук веднага си задаваме въпроса: коя медия най-точно е успяла да предусети нагласите на аудиторията и в най-голяма степен да отговори на нейните предпочитания?
В началото на октомври агенция "Маркет ЛИНКС" проведе национално представително проучване на медийната аудитория, което
регистрира промените в най-гледаните тв канали в сравнение с предишния наблюдаван период - юни 2008 г. Традиционно ефектът на сезонното гледане е най-силно изразен през месеците юли и август, когато общите стойности на гледаемостта спадат. През октомври почти всички тв канали отчитат значително нарастване на обема на своите зрители на седмична база в сравнение с началото на лятото.
Размествания в топ 10 няма. bTV продължава да държи лидерската позиция пред Нова ТВ. Тук е важно да се отбележи
големият ръст, който е регистриран при БНТ1. Въпреки общоизвестната истина, че именно националната телевизия е основният губещ от промените в медийната сфера през последните години, нарастването на аудиторията от 30,4% през юни на 46,9% през октомври отразява високия зрителски интерес към амбициозната програма на медията на старта на новия сезон.