Серджо Зийман: Фирма без маркетинг е като автомобил без бензин

СЕРДЖО ЗИЙМАН е един от тримата най-влиятелни лидери в маркетинга според сп. Timе. Бивш главен маркетинг директор на "Кока-Кола", когато компанията реализира два пъти по-големи годишни продажби. Работил е в маркетинг отделите на Procter & Gamble и Pepsi. В момента е председател на маркетинговата консултантска компания Sergio Zyman & Company, базирана в Атланта. Роден е в Мексико. Има МВА от Харвард и следдипломни квалификации от висши училища в Лондон, Париж и Йерусалим. Автор е на няколко бестселъра, сред които "Крaят нa мaркeтингa, кaкъвтo гo пoзнaвaмe", "Крaят нa рeклaмaтa, кaквaтo я пoзнaвaмe" и "Бизнeс oбнoвявaнe: кaк дa взeмaмe прaвилнитe рeшeния".

- Господин Зийман, грешат ли фирмите, които спряха да рекламират във време на криза? В България едно от първите пера, които се орязват, е бюджетът за маркетинг. Това правилно ли е?
- Все едно да спрете да наливате бензин в резервоара на автомобила си. Да, ще спестите пари, но няма да стигнете далеч.