Емил Захариев: Естетиката е винаги специфична, грозотата е всеобща

ДА СИ ГОВОРИШ с Емил Захариев за криейтив, е: първо, много интересно, второ, много любопитно и трето, много полезно. От 2002 г. той е криейтив директор на New Moment New Ideas - агенцията, която през последните пет години три пъти е избирана за Агенция на годината на Фестивала на Асоциацията на рекламните агенции. Ерудиран, дистанциран и като всеки истински творец - изключително критичен към заобикалящата ни рекламна среда. Емил е виновник за голяма част от българските реклами, за които можем да кажем, че си струват. И затова някак съвсем логично говорим с него за лицето на родния криейтив.

- Господин Захариев, има ли българският криейтив лице и собствена визия?
- Няма и не може да има, защото естетиката е винаги специфична, а грозотата е всеобща. Понеже тук нещата са грозни, не можеш да кажеш, че са грозни по специфичен български начин. Обратното е лесно да се види и разпознае.