Отново различен

ДИЗАЙНЕРИТЕ на Renault от вече доста години ни карат да свикваме с факта, че всяка нова генерация на моделите им в компактния клас няма нищо общо външно с предишната. Първият сериен хечбек Megane, появил се през 1995 г., бе доста обикновен на вид и спечели завидна популярност на пазара. През 2002 г. се появи второто поколение на модела, което се отличаваше с невероятно революционния си дизайн. Независимо от екстравагантността си и даже известна грубоватост, моделът имаше стопроцентова узнаваемост и също постигна пазарни успехи.
Колата спечели титлата European Car of the Year 2003, продажбите є надхвърлиха 3,8 млн. в цял свят.

И ето че сега третото поколение на Megane е лишено завинаги от авангардизма на предшественика си. Формите на каросерията са по-плавни, а образът е подчертано елегантен и спокоен. Лека стремителност и особен латински чар добавят вълнообразните странични повърхности и сърповидните ребра на предния капак.
Моделът тръгва на пазара едновременно в две модификации - хечбек с пет врати и купе с три. За разлика от предшественика, при който разликата бе само в липсата на две врати, сега те изглеждат толкова различно, че все едно са различни модели. Така ще бъде удовлетворен по-широк кръг потребители, необвързани млади и амбициозни клиенти или семейни двойки с деца. Затова и версията с три врати носи и

ярката приставка Coupe, която се отличава и с по-спортната си визия, други настройки на окачването и по-нисък просвет.
Но и моделът с пет врати изглежда доста динамично - изчистен профил, леко изпъкнал покрив и изнесени по краищата колела, които добавят и малко повече динамика на колата.
Интериорът на автомобила е изцяло нов, но в него се усещат стилистични решения, заимствани от третото поколение на Renault Laguna. Ново е приборното табло с цифров километраж, оцветен в сребристо, и черен аналогов оборотомер. Централната конзола е оформена лаконично, без да е претрупана с множество бутони и превключватели. Двузоновият електронен климатик има режими Soft и Fast за максимален комфорт или бърза промяна на температурата.
Megane III е първият модел на Renault, който разполага с аудиосистема с

обемно звучене и цифрова обработка на звука 3D Sound от Arkamys. Налични са и всички видове входове за включване на външни източници (функция Plug & Music). Традиционно за марката и тук има ключ-карта "свободни ръце" за достъп в купето и стартиране на двигателя, както и електронна ръчна спирачка, подпомагаща потеглянето по наклон.
Пасивната безопасност е едно от най-силните оръжия на инженерите от Renault. Тук тя е представена от системата за защита SRP3 от трето поколение, както и успешно изпробваните в Laguna двойни датчици за страничен удар и двукамерните въздушни възглавници, защитаващи гърдите и таза.
Макар и с леко увеличени габарити и по-голям багажник, новият Megan е

по-лек с 8 килограма от предшественика си. Това пък, заедно с новите и модернизирани познати вече двигатели се отразява положително на динамичните му характеристики.
Гамата двигатели е традиционно голяма - само модификациите на 1,5-литровия турбодизелов мотор са пет, от които у нас ще се предлага версията със 105 к.с. и ниво на вредни емисии от 120 г/км. Вторият дизелов агрегат е изцяло нов 1,9-литров dCi със 130 к.с. и 300 Нм въртящ момент, отделящ в атмосферата 134 г СО2 на километър.
Базов бензинов двигател за Megane III е 1,6-литров мотор с мощност 110 к.с., като малко по-късно гамата ще бъде разширена с нов 1,4-литров турбоагрегат, съвместна разработка на Renault и Nissan. Той ще разполага със 130 к.с. мощност и въртящ момент от 190 Нм.