България е важна за Discovery

КЕЙЛЪБ УАЙНСТАЙН e генерален директор на Discovery Networks Европа, Среден изток и Африка, както и старши вицепрезидент на Discovery Enterprises International. Преди да стане част от мениджмънта на Discovery през 2008 г., девет години работи в MTV Networks и лансира музикалния канал в различни държави, като Русия, Япония, Австралия, Мексико и Германия. Кейлъб Уайнстайн беше гост на 15. медиен фестивал Mediamixx в Албена и като участник в конгресната програма беше основен лектор в панела "Бъдещето на телевизията".

- Г-н Уайнстайн, разкажете повече за бизнес модела, по който работи Discovery. Какъв е подходът ви, когато за първи път стъпвате на един нов пазар?
- Това, което искам първо да кажа, е, че Discovery е компания № 1 в света за документално (non-fiction) съдържание. Имаме 115 канала в 170 страни и повече от 1,5 млрд. абонати. А програмите ни се излъчват на 35 езика. Разполагаме с локални екипи в САЩ, Великобритания, Бразилия, Япония, Сингапур, тук в Източна Европа - в Полша, и на много други места. Те подготвят различни продукции, които ние дистрибутираме в цялата си световна мрежа. Разбира се,

адаптираме съдържанието, така че да отговаря на спецификите на региона. Най-важното за нас е филмите ни да бъдат интересни и атрактивни за аудиторията. Винаги изготвяме програмите си в зависимост от локалните перспективи. В Америка например имаме силно развита програма за деца - Discovery Kids, в Германия изключително рейтингов е мъжкият канал DMax, а в Полша пък на интерес се радва исторически канал - Discovery Historia. В момента нашият фокус е насочен към

развиващите се пазари - разработваме два канала специално за Русия и два за Югоизточна Европа.

- Какви са плановете ви за развитие в България?
- В момента на българския пазар дистрибутираме пет канала -
Discovery, Animal Planet, Discovery Science, Discovery World и Discovery Travel & Living. До края на годината ще пуснем и шести - Investigation Discovery. За нас е от изключително значение да представяме програмите си във формат

с висока резолюция (HD формат). Амбицията ни е да работим в тясно сътрудничество с българските оператори, за да предоставим нови възможности и начини за гледане на нашите канали.

- Кои са основните ви конкуренти на нашия пазар?
- Реално Discovery се конкурира с всички останали кабелни и сателитни програми. Истината е, че нашата сила е в добрата собствена продукция, така постигаме висок рейтинг и операторите

имат интерес да ни предлагат във всички възможни пакети на клиентите.

- Мислите ли, че новите уеб и мобилни медии ще надделеят над традиционните?
- Присъствието на сателитните и кабелните програми все още е най-силно разпространено, защото те предлагат разнообразно съдържание и лесен достъп. Просто сядаш пред телевизора, вземаш дистанционното и натискаш копчето. Това е един много устойчив навик. От друга страна, уеб медиите дават на хората това, което искат, където искат и когато искат. Например от нашата огромна

видеобиблиотека, която имаме на сайта, вие можете да си свалите един филм, да го качите на телефона си и да си гледате, докато релаксирате. Или пък да гледате директно Animal Planet. Единственото условие е да се справите с настройките на телефона си.

- Вие бяхте гост на Mediamixx, най-големия медиен фестивал в Югоизточна Европа. Какви са впечатленията ви за нивото на развитие на телевизионния пазар?
- Забелязвам, че в България платената телевизия има широко разпространение. Около 50%. В страни като Франция или Великобритания този процент е значително по-нисък. Хората тук оценяват качествата на платената телевизия и пазарът се развива много бързо. Това определено го прави интересен за нас.