За интервю всеки трябва да се готви от дете

ИЛИЯНА БЕНОВСКА е създател и мениджър на радио К2. Родена е в София. Завършила е режисура в НАТФИЗ. Кариерата й на телевизионен и радиожурналист преминава в БНТ, БНР, радио "Експрес", телевизия "7 дни".

- Госпожо Беновска, какво трябва да направи една компания, за да влезе в новините?
- У нас скандалът е ключът към известността. Аналитичните, задълбочени послания преминават през общественото съзнание като полъх на парфюм. Даже квалифицират авторите им като старомодни. В България върви евтиният, безсъдържателен популизъм. И причините за това са ясни. Когато човек всеки ден е на

ръба на оцеляването, когато живееш в държава, където дългосрочното планиране, не, даже и краткосрочното планиране е невъзможно - кой се интересува от успеха на друг, на някаква си компания. Успелият трябва да е в новините. Но по-важната му цел е да сподели успеха си и да спомогне на повече хора и те да успеят. В България все още не е станало ясно, че бизнесът има и просветителска роля.