Битката за читателите
Печели пресата, която съобщава верни факти
ПЕСИМИСТИЧНИ СА прогнозите за българския вестникарски пазар почти година след обявяването на началото на кризата. Тиражите на големите издания продължават да падат, а приходите от реклама са се сринали средно с 35%. Отстрани изглежда сякаш oтливът на читатели е само при така наречените "сериозни" издания, докато при "жълтите" криза на аудитория няма. Затова и вестниците, които претендират да са сериозни, навлязоха в нишата на "жълтите".
"Сериозните вестници в България винаги са имали и интересна част. Не забелязвам остро размиване, остро движение от едната страна - на сериозния печат към по-булевардните издания, и обратно - от булевардните към по-сериозните неща. Има една много
сериозна граница, която е следната: сериозните издания публикуват проверени и доказани факти. А това, че "Уикенд" публикува сериозни неща, му прави чест. Печели пресата, която съобщава верни факти", казва зам. главният редактор на в. "Труд" Никола Кицевски.
Валери Найденов, който е един от създателите на съвременната българска преса, също не смята, че има "преливане на жанровете".