Опасно е всичко да е евтино и масово

ЕДИН ПРИЗРАК БРОДИ из Европа и този път не само из Европа, но и зад океана. Призракът на неработещите отстъпки, неуспешните промоции и неатрактивните разпродажби. В повечето случаи отговорът на въпроса "защо?" е реторично прост: потребителите купуват много по-малко отпреди. А защо това се случва именно сега? Логична причина е

психологическият шок, страхът от задаващата се безработица, сниженото потребление заради по-ниски заплати, липса на бонуси и допълнителни средства. Но дали това е всичко?
Друга основна причина е хаосът в потребителските сегменти. Тази причина е страшна, а ефектите от нея ще бъдат преодолявани с години. През цялата 2009 г. предприемачите у нас оптимизираха производствата, опитвайки се да продават стоки на най-ниския ценови сегмент от пазара. Ако се върнем назад, можем да запомним изминалата 2009 г. като годината на промоциите. Може би единствено държавата вместо промоция реши да вдигне акцизите.
Най-високият сегмент на луксозни стоки почти изчезна и особено по Коледа можехме да купуваме световноизвестни марки на половин цена.