Колите след кризата

КРИЗАТА ПРОМЕНЯ цели индустрии и автомобилната е сред тях. Макар на пръв поглед в нея да не се случва нещо революционно, съвсем ясно е, че колите след кризата ще са по-малки, по-евтини, по-пестеливи и по-екологични.
И всичко това се променя, въпреки че индустрията си е

доста тромава. Заради технологиите - пренастройването на конвейерите е сложна и скъпа дейност.
Освен това в моделите се инвестират стотици милиони, разработката им продължава с години, а малка грешка в дизайна може да ги осъди на неуспех.
Истината е, че заради кризата не бяха разработени специални нови модели (все пак две години е твърде кратък срок). Но някои модификации получиха приоритет.
Най-тежкият удар за индустрията всъщност бе през късната есен на 2008 и началото на 2009 г. Продажбите спаднаха рязко, а конвейерите продължиха да работят. Складовете се задръстиха с коли, някои фирми дори наемаха кораби, на които да трупат излишните автомобили. Заводите пуснаха работниците в отпуск, а клиентите бяха примамвани с невероятни отстъпки в цените.