Българското начало
Базова е цената на 30-секунден клип в съответния часови пояс
"В ПРЕДАВАНЕТО ИМА продуктово позициониране" - все по-често виждаме този надпис преди филми, сериали, риалити и развлекателни предавания. Тази рекламна форма е изключително популярна в Западна Европа и САЩ още от средата на 80-те години, а в България става част от маркетинговия микс от началото на 2010 г., когато медийната комисия гласува промените в Закона за радио и телевизия. Измененията имаха за цел да приведат българския закон в съответствие с приетата преди две години европейска директива за медийни услуги. За първи път компаниите се възползваха от новия маркетингов похват в
Big Brother Family по "Нова телевизия". Това бяха веригата ресторанти Happy, хипермаркет Carrefour, "Пещерска гроздова", водка "Аляска", минерална вода "Девин" и др. И всички разбраха, че голямото предимство на продуктовото позициониране е, че за разлика от традиционната телевизионна реклама, която, ако зрителите не харесват, могат да превключат на друг канал, тук самото рекламиране е елемент от сюжета. Едни от най-ярките примери са в нашумелия сериал "Стъклен дом" по bTV, където почти във всяка серия героите ядат ядки или чипс Chio, a разплащането, ако не е в брой, винаги става с карта Visa.