Джон О'Кийф
Джон О'Кийф

- Господин О'Кийф, как се изгражда и поддържа репутацията на един световен бранд като Johnnie Walker или Guinness?
- Като за начало трябва да знаем кой е продуктът и каква е неговата история. Мисля, че ние от Diageo сме късметлии, че имаме в портфолиото си едно от най-добрите питиета в света - Johnnie Walker. Така че е добре, когато разполагаме с продукт, оцелял стотици години. От друга страна, успяваме да придадем на нашите марки определени емоционални характеристики - бирата Guinness например винаги е била свързвана с мъжественост. Брандът трябва

да обещава нещо реално и да е последователен във времето. Работата на маркетинговите специалисти е да намерят начин това да се получи. За целта трябва да се използват всички елементи на маркетинговия микс. Но основното според мен е да имате добър маркетингов нюх. Затова ние отделяме изключително много време в намирането и задълбоченото обучение на маркетингови специалисти.

- Колкото и да е успешен един бранд, не може да разчита само на традициите и предишните си успехи.