Силен бранд се изгражда по сходен начин навсякъде по света
Нашите марки са преживели войни, епидемии, икономически катастрофи. И това, което сме научили в тези трудни периоди, е, че трябва да сме агресивни, за да може, когато икономиката се възстанови, да започнем да печелим от направеното по време на кризата. Това разказва Джон О'Кийф, управляващ мениджър на Diageo за Русия и Източна Европа
- Господин О'Кийф, как се изгражда и поддържа репутацията на един световен бранд като Johnnie Walker или Guinness?
- Като за начало трябва да знаем кой е продуктът и каква е неговата история. Мисля, че ние от Diageo сме късметлии, че имаме в портфолиото си едно от най-добрите питиета в света - Johnnie Walker. Така че е добре, когато разполагаме с продукт, оцелял стотици години. От друга страна, успяваме да придадем на нашите марки определени емоционални характеристики - бирата Guinness например винаги е била свързвана с мъжественост. Брандът трябва
да обещава нещо реално и да е последователен във времето. Работата на маркетинговите специалисти е да намерят начин това да се получи. За целта трябва да се използват всички елементи на маркетинговия микс. Но основното според мен е да имате добър маркетингов нюх. Затова ние отделяме изключително много време в намирането и задълбоченото обучение на маркетингови специалисти.
- Колкото и да е успешен един бранд, не може да разчита само на традициите и предишните си успехи.