СЛАВНИ ДАТИ OT  БЪЛГАРСКОТО ПРОИЗВОДСТВО

1924 г. Майстор Рачо Вълков Джамбов отваря коларо-железарска работилница в Орхание (дн. Ботевград). След 3 години се сдобива с шаси на "Фиат", върху което прави първата каросерия.

1934 г. Създаден е първият закрит автобус върху товарно шаси от Mercedes-Benz. През 1935 г. Рачо Джамбов и Йосиф Савицки, вносител на Chrysler, започват серийното им производство.

1936 г.
Автомобилният търговец Георги Илчев организира производство на автобусни каросерии във фабриката си "Херкулес" в с. Аспарухово край Варна. Първите завършени конструкции, наречени "трамбуси" или "мотриси", тръгват между Варна и Бургас на 27 май 1937 г.

1948 г. На 1 май е произведен първият следвоенен автобус, базиран на шаси Skoda RTO.

1952 г. Разработени са първите опитни серии платформени електрокари.

1954 г. Правителството решава да закрие самолетното производство. За да спаси авиационната фабрика (Завод 14 в Ловеч), ръководството й предлага в нея да се сглобяват автомобили и мотоциклети. Към края на 50-те години се заражда идеята за разработка на български лек автомобил, който да се произвежда във фабриката в Ловеч.