Пътят отвъд славата
Голямата идея в маркетинга и рекламата е като Свещения граал според професора по маркетинг от Оксфордския университет Дъглас Холт в "Как марките се превръщат в икони" (издателство Bookmark). Тя е онова творческо решение, което само с няколко думи и визии отива отвъд познатите ни форми на успех и се превръща в мит. Като Just Do It на Nike или Pepsi Generation. Именно за тази Голяма идея е книгата. Това е едно мащабно изследване, в което Холт прекарва цялата комуникация на бранда не през маркетингови подходи и методики, не през уникалните характеристики за продажба и налагане на пазара, а като използва обществения и културния контекст, за да ни разкрие пътя на една марка до превръщането є в иконичен символ. Какво е общото между "Кока-Кола", "Будвайзър", "Харлей-Дейвидсън" и "Фолксваген" в пътя към върха, може да разберете от разработения от автора нов теоретичен модел, наречен "културен брандинг". Или по друг начин казано, според Холт марките, които постигат статут на икони в консуматорското общество, действат на културно равнище.