Пиар без пари
Голяма българска компания се готвеше за своя 20-годишен юбилей. Собствениците бяха убедени, че това е много значимо събитие и то спокойно и безплатно трябваше да влезе в медиите. Да, бизнесът бе техният живот. Но дали той интересуваше другите хора и можеше ли по някакъв начин да привлече тяхното внимание? И какво трябваше да направи пиарът, за да се справи със задачата и да не остави собствениците разочаровани? Изобщо може ли да се прави пиар без пари? Ето мненията на трима от най-известните специалисти в бранша:
Трябва новина, интересна новина. Юбилеят сам
по себе си не е такава
Максим Бехар, изпълнителен директор
на M3 Communications Group
Винаги съм казвал, че в нашия бизнес идеята е по-важна от всеки бюджет. Сам по себе си този юбилей е нищо, ако в крайна сметка компанията не е направила нещо изключително през годините. Ето защо 20-годишнината на компанията "Х" ще бъде добре отразена само ако е постигнала неща, за които си струва да бъде писано. Всяка фалшива сензация ще помрачи този юбилей и ще я направи смешна в очите на клиентите и на служителите. Бих намерил истински и емблематичен факт, който да покаже какво е направила компанията през последните не 20 години, а по-скоро 20 дни, и по този начин медиите, а чрез тях нейните клиенти и партньори да разберат за постижения є. Може да е нов продукт, да е нова услуга, да е нещо, от което служителите ще имат голяма полза.