Облечена за успех

"Мода и качество на най-добра цена"  Това изречение е почти като мантра за всеки, който работи с H&M. Но как е възможно това? Отговорът е в мащаба. H&M има около 2500 магазина в 45 страни. И почти 90 хил. служители, които казват: "Ние сме един отбор". През март компанията ще открие четири магазина в България - два в София, а след това във Варна и Бургас.
Какво прави уникална и изключително успешна веригата магазини H&M - може би най-вече това, че е една симпатична компания, чиято идея за развитие е почти единствена по рода си. Именно тази идея е тънката червена линия и крайъгълният камък на всичко, което прави H&M - тя не изключва, а включва; тя не отхвърля, а приема. Повечето компании в модата са, или поне се опитват да бъдат, претенциозни. H&M казва "Да се забавляваме". Другите говoрят за таргет групи, а H&M e "за всички, които имат интерес към модата". И дори фактът, че е световноизвестна марка - или може би точно заради това, - тя наистина вярва в идеята за многообразието. В един H&M магазин 14-годишна скейтърка може да срещне мъж на средна възраст, който си купува бизнес костюм, или пък баба, която си търси нова рокля. И това може да се случи както в София, така и в Ню Йорк, и в Шанхай по едно и също време. Разнообразие, голяма доза закачливост и желание да включи, вместо да изключи, прави H&M това, в което се е превърнала. Модата не трябва да е изключителна и прекалено сериозна, а да е семпла и да забавлява - е убеждението на главния дизайнер на компанията Ан-Софи Йохансон.
С вдигане на един пръст във въздуха - и вече усеща накъде вървят тенденциите; с подаване на едно ухо навън - и разбира уличната култура на модата. Това е H&M, мигновена и чувствителна към всичко, което се случва. И ако днес говорим за световна мода, никой тук не забравя персонализираното отношение към хората по света. И това не е случайна тенденция, която се случва от време на време. Различните стилове и движения живеят рамо до рамо и в синхрон. Дните, когато цветът на сезона беше морскосиньо, отдавна отминаха. Днес висшата мода е повлияна от много повече неща. Музика и филми, разбира се, но също така и различни улични движения и субкултури. И тук бих казал, че H&M отново е в крак с времето - бързо приема и разбира актуалните тенденции и стилове.
Освен това тя е абсолютен лидер и що се отнася до опазването на околната среда и устойчивото развитие. И това е не защото е голяма модна компания, а защото преди всичко е една добра компания. H&M работи с органичен памук повече от всяка друга марка в света и това я доближава до природата. По същия естествен начин приема и сътрудничеството си и подкрепата на УНИЦЕФ. Смирена, но ясна визия, че дава нещо в замяна.
Така че бъдете и изглеждайте добре, но никога не забравяйте да се забавлявате.