Как да използваме социалните мрежи  за бизнеса си

Ilyan.com е реализирала дигитални кампании за големи брандове като Zagorka, Schwarzkopf, Chio Chips, Jacobs Monarch, Jacobs 3 in 1, но и за start up компании като Nenios и World Remit. Първата компания произвежда бутикови детски текстилни дрехи и играчки, а вторатa е бизнес начинание на студенти от London Business School за превод на пари от емигранти.
Кампанията, създадена от Ilyan.com, "Стани Милка фен" беше избрана за "Иновативана кампания" на годишните награди на БГ Сайт 2011. Кампанията осигури над 50 хил. фенове за първите 5 дни.

Kак решихме конкретни маркетинг предизвикателства и какви ефекти постигнахме

1. Натрупване на критична маса от потребители

Няма смисъл да правите голяма инвестиция в съдържание в социалните мрежи, ако няма кой да го види и оцени. Все едно да платите десеторно сметката в ресторанта. Натрупването става с кампании, които осигуряват поне няколко хиляди фенове (поне 20 хил. за големите брандове). Тези фенове обаче следва да бъдат точните потребители - да са при вас вследствие на кампания, пряко обвързана с вас. Да са реални или потенциални потребители на продуктите/услугите, които продавате. Много е важно, особено в началото, кампаниите да имат заложен силен вирусен ефект - това са нови потребители, за които не сте платили, а идват заради покана на приятел - най-добрата препоръка.

2. Реално въвличане на феновете и активно присъствие

Целта е повече хора да припознаят вашата платформа за комуникация като своя. И да генерират стойностно съдържание за вас на вашата страница. Стойностно? Потребителите да ви помагат да позиционирате компанията или бранда с неговите ценности, които дава.
И така, вече имате потребители, които са ви дали "съгласие за комуникация" - възможността да им давате избраните от вас послания. Ако не сте достатъчно активни след това - губите играта. Във Facebook има заложени филтриращи алгоритми - ако ангажирането на феновете на страницата падне под даден процент, нейните послания биват скрити от повечето фенове. А и всеки от нас вече знае: колкото по-често взаимодействаш с дадена фен страница - толкова по-често я виждаш в новинарското съдържание.

3. Прилагане на ефективен маркетинг инструментариум
От вас зависи дали и какви инструменти ще ползвате. Ние знаем доказания инструментариум - промокампании, вирусни кампании, кампании с потребителски генерирано съдържание.
Подготвили сме за вас и втората част от поредицата - Как да "монетаризираме" създаденото онлайн присъствие, в която представяме как реално да придвижвате процеса си по продажби чрез социалните мрежи.
Детайлно представяне на част от споменатите бизнес примери може да намерите на www.manager.bg/socialmedia/businesscases, както и на www.ilyan.com/newsletter.