NIVEA - там, където се раждат световни стандарти

Бергамот, портокал, лимон и лавандула за върхови нотки. В сърцевината - роза, момина сълза, иланг-иланг, люляк и теменужка. Мускус и амбър за база. На какво ви ухае? Това е легендарната композиция на класическия аромат на NIVEA. Толкова е неповторим, че никога не можеш да сбъркаш - достатъчно е да го усетиш, за да си сигурен дори и със завързани очи - това е NIVEA. От всички наши сетива обонянието е най-силно свързано с емоциите. А емоциите на клиента винаги са били - и днес повече отвсякога - територията, за която се водят маркетинг сражения.

Ароматът на NIVEA е спечелена битка, защото е символ на бранда. Което автоматично го превръща в стандарт за качество. Но съвсем не е единственият. Фокусът на компанията
"Байерсдорф", която притежава безценната синя марка с бял надпис, чиято централа заема почти цял квартал в Хамбург, е "Знание за кожата, вдъхновено от кожата". За да постигнат тази цел, симбиоза от изследователи и иноватори декодират непрекъснато сложните процеси, които протичат в човешката кожа.
Международният изследователски център на "Байерсдорф", разположен на площ от 16 000 кв.м, е един от най-големите и модерни от своя вид в Европа. В "квартала" на NIVEA в Хамбург лесно ще го разпознаете по залата за лекции, конструирана във формата на човешка клетка.
В самото сърце на компанията, където се раждат, изследват и проучват новите идеи и формули за продукти, работят повече от 570 души. Но за компания от глобална величина това явно не е достатъчно. Да бъдеш първи днес означава първи да направиш ново откритие или да узнаеш за него, да създадеш нова технология, да задаваш стандарти. По тази причина през 2010 г. компанията стартира мащабна международна инициатива под кодовото име Pearlfinder ("Търсач на перли" - бел. ред.), чрез която отваря сетивата си за оригинални находки в науката за кожата по цял свят. Впоследствие е създадена и онлайн платформа на Pearlfinder - конфиденциална мрежа, където компании, институции и университети от всяка точка на планетата могат да споделят своите идеи с изследователите на "Байерсдорф". Годишният бюджет на компанията за

изследователска и развойна дейност е около 150 млн. евро, а в централата в Хамбург специално място заема центърът за провеждане на тестове с обща площ от 1050 кв. метра, където всяка година се извършват повече от 1500 изследвания за ефикасност и толерантност на кожата към новите формули, както и на нови активни съставки.
Всичко това в крайна сметка води до създаването на методи за тестване и оценка на ефективността на продуктите, както и на разработки, които впоследствие се превръщат в глобални индустриални стандарти. Например разработването през 90-те години на първите течни емулсии, които не съдържат алкохол, поставя основата на дезодорантите с помпа и слънцезащитните спрейове. Друг такъв момент е създаването през 2001 г. на широкоспектърна UV филтърна система, която впоследствие е въведена в слънцезащитната серия NIVEA Sun. И един по-пресен пример - спечелилото

Нобелова награда научно откритие за аквапорините - малки каналчета в мембраните на клетките на повърхностния слой на кожата - вдъхновява иноваторите от "Байерсдорф" за технологията HYDRA IQ. Това е съставка, която стимулира създаването на нови аквапорини, като по този начин се грижи за постоянното хидратиране на кожата. А сухата кожа, както знаем, най-бързо остарява. От януари 2010 г. тази нова технология навлиза във все повече козметични серии.
... Когато ти вярват, нямаш право на грешки. Понякога процесът на разработване на нов продукт в лабораториите на "Байерсдорф" може да отнеме между три и пет години. Това е тайната за активното дълголетие на стогодишната марка.