Феновете на компанията ви чакат някъде там

Чудите се дали 1000 или 100 000 фенове е достатъчен брой последователи на фен страницата на компанията или продукта ви? И защо има страници, на които потребителите споделят хубавите си впечатления от продуктите и колко харесват марката. А други страници сякаш са потънали в зимен сън и "мъъързеливо" поздравяват феновете си с "Добро утро". Нека ви разкажем накратко какво да искате от вашата агенция за дигитален маркетинг или от маркетинг екипа си.
При изграждането на присъствие в социалните мрежи стъпките са натрупване на критична маса от потребители, взаимодействие с феновете и прилагане на ефективните маркетингови стратегии.
Първият и най-важен фактор за привличането на желаните потребители е точното послание да достигне до правилната аудитория. Често кампаниите привличат фенове, но те не са заинтригувани от продукта, услугата или марката. Когато потребителят е мотивиран само от материалната награда и дизайна и е попаднал при вас просто защото има свободно време - нищо добро не ви чака.
Именно на такъв пример попаднахме при фен страницата на популярна търговска марка. С цената на значима инвестиция в дигитален маркетинг компанията беше привлякла доста фенове. Демографският и потребителският им профил обаче отговаряше на тяхната таргет аудитория точно толкова, колкото се застъпват аудиториите на енергийни напитки и на хора с проблеми с простатата. Съответно нивото на търсеното от компанията взаимодействие с феновете - малко повече отколкото между промоутърката на шампоан в магазина и Слави Трифонов. Всяка последваща инвестиция в активност към тези фенове е загуба на пари.
Следващият ключов елемент е прецизното дефиниране на мотиватора, който ще привлече желаната аудитория. Пример е кампанията "Стани Milka фен", при която само за 3 дни успяхме да привлечем над 30 000 фенове - таргет потребители на продукта. Като мотиватор използвахме три нива на награди в зависимост от това до каква степен потребителят желае да взаимодейства с бранда. Целта е потребителите да извлекат позитивна емоция от взаимодействието с марката, лесно да разберат какво и защо трябва да направят и съответно да споделят на своите приятели, че харесват продуктите. От години не е тайна за маркетолози и практици, че препоръката от приятел е най-влиятелният комуникационен канал.
Подобен резултат постигнахме и при кампанията на сравнително нов и непознат бранд за уникални ръчно изработени продукти от памучен плат - Nenios.com. За 20 дни привлякохме 6000 фенове, които имат реален интерес към предлаганите продукти.
Вирусният механизъм е третият ключов елемент за една успешна кампания в социалните мрежи. Механизмът е прост - всеки "докоснат" от кампанията потенциален клиент увлича поне още няколко свои познати, като ги кани да участват с него или просто като споделя информация. За да постигнете вирусен ефект, е нужно да се използва прост механизъм, който да привлича вниманието на аудиторията и в същия момент да е разбираем и достъпен. От опита ни знаем, че при добра концепция и дизайн и при правилно таргетиране на рекламите може да имате средно 36% вирусен ефект, а нерядко и над 60%. Най-важното - това са хора, дошли при вас заради препоръка и за които не сте платили. Съответно ако инвестирате спестените пари в същата реклама - резултатът ще бъде средно с около 50% повече фенове при същия разход.    

Прочетете повече case studies по темата за "Милка", Nenios.com и за Domaine Boyar на ilyan.com/casestudies.