Сити Център София - молът в сърцето на града
Проучване сочи, че хората, които ни посещават, са склонни да похарчат при нас два пъти повече пари, отколкото посетителите в останалите търговски центрове, твърди Христо Иванов, управител на Сити Център София
ХРИСТО ИВАНОВ е управител на Сити Център София от една година. В продължение на три години работи за Colliers International като управител на "Парк Мол" - Стара Загора, и оперативен мениджър на "Гранд Мол" - Варна. Започва да се занимава с управление на търговски комплекси от началото на 2007 г. с първия мол в курортен комплекс в България. Завършва финансов мениджмънт и маркетинг в Холандия.
Господин Иванов, AIG Lincoln управлява Сити Център София вече една година. С какви амбиции поехте менажирането на един от първите молове в столицата?
- Действително преди една година стартирахме с много хъс и амбиция първия в България проект на AIG Lincoln за управление на търговски обект. Сити Центърът е първият търговски комплекс в София с най-централната локация и всички дадености да бъде сред най-успешните молове в страната. Това е и крайната цел, която екипът ни си е поставил, и вярваме, че можем да я постигнем.
- Кои са най-видимите промени за гостите на търговския комплекс, извършени през този период?
- Започнахме с много промени, голяма част от които останаха скрити за нашите гости, тъй като бяха свързани с отстраняване на технически неизправности. Много важно беше за нас да подобрим качеството на услугите като охрана и почистване, което видимо промени облика на търговския център през последната година. През този период се разделихме с някои от досегашните си партньори, но за сметка на това привлякохме нови, които да добавят стойност към микса от услуги, забавление и търговски площи. През летния период предстои да отворят врати отново обновените кинозали. Предстои също така реализирането на проект за пълна подмяна на интериорното осветление, което ще даде нов, модерен облик на добре познатата дестинация на столичани. До края на годината са предвидени и още няколко проекта, свързани с паркинг зоната, което ще подобри времето за обслужване на нашите посетители.
- В острата конкуренция с останалите молове как е позициониран Сити Център София? Какви са неговите предимства?
- Сити Центърът ще си остане молът с топ локация в центъра на града, с предимството да бъде разположен до парк, на комуникативно и удобно място. Съвсем скоро ще се радваме и на удобството на близката метростанция, с което ще се превърнем в най-леснодостъпния търговски център с автомобил, градски транспорт или пеша. Надяваме се, че транспортните улеснения заедно с привличането на няколко ключови марки ще увеличат потока от посетители не само от близките околности, но и от по-далечни дестинации.
- Освен място за пазаруване моловете са и място за срещи. Какво правите в тази посока за привличането на повече посетители?
- Според направено наскоро проучване сред нашите клиенти основните предимства на Сити Център София са централната локация и приятната атмосфера, които го превръщат в предпочитано място не само за пазаруване, но и за срещи с приятели. Нашата амбиция е да развием тези дадености, като предлагаме на клиентите си богат избор от услуги и развлечения. Тук всеки да може да открие любимия си начин за прекарване на свободното си време, за да бъде всяко посещение при нас интересно и вълнуващо преживяване. В момента реализираме кампания, с която искаме да идентифицираме нашите най-верни посетители и те ще станат лицата на Сити Център София за тази година. Очакваме голяма част от лоялните ни клиенти да вземат участие в нея. Отделно от това регулярно организираме различни мероприятия за най-малките ни приятели и техните родители.
- Наблюдавате ли увеличение на клиентите и покупките в сравнение с 2011 г.?
- Плановете ни са да надминем миналогодишните нива на посещаемост въпреки наблюдавания в началото на годината временен спад в броя на посетителите. По отношение на покупателната способност бих искал отново да цитирам направеното проучване сред клиентите на Сити Центъра, според което хората, които ни посещават, са склонни да похарчат при нас два пъти повече пари, отколкото посетителите в останалите търговски центрове. Като цяло очакваме нивата от 2011 г. да се задържат и леко да се подобрят, тъй като мисля, че вече всички започнахме да свикваме и да се адаптираме към бизнес ситуацията в посткризисния период.