Политическата реклама в САЩ стана първична
Кандидатите използват негативни кампании, защото те работят. Когато разгневяваш, провокираш, плашиш гласоподавателя, в крайна сметка печелиш изборите
Кандидатпрезидентската кампания на Барак Обама през 2008 г. попадна във всички възможни учебници, произведе доволен брой книги и анализи, предизвика вълна от аналогични кампании в целия свят. Де що имаше избори, кандидатите казваха: "Искам нещо като на Обама - Facebook, Twitter, онлайн". Без да знаят какво значи това, кандидати за кметове, премиери и президенти пръскаха пари за кампания, която да прилича на тази на Обама.
Уви, както вече е ясно, Обама сякаш остана единственият успешен кандидат с подобна кампания. Мнозина се провалиха, други не разбраха защо т.нар. социални медии могат да бъдат успешни, но и твърде неуспешни. Трети се върнаха към традиционните методи за облъчване на потенциалния гласоподавател (телевизия, радио, събития).
Четири години по-късно Барак Обама отново е в кампания, ала този път всичко изглежда по-традиционно. Някои неща са се променили, повечето - не. В крайна сметка, когато детайлно се вгледаш в различните начини за печелене на гласове в Щатите, всичко опира до едно - финанси.