Такса вестник

Преди повече от десетилетие световният изпълнител Дейвид Боуи беше казал, че с появата на интернет музиката ще се превърне в нещо най-естествено и широко достъпно като течащата вода и електричеството. За да изкарват пари, музикантите трябва да са готови да тръгнат на постоянни и огромни турнета. Ако си позволим лукса да перифразираме Дейвид Боуи за медийния пазар на печатни издания, можем да кажем следното: благодарение на интернет дистрибуцията на информация е всеобхватна и превърна новините и съдържанието на вестници и списания в нещо съвсем естествено като течащата вода и електричеството, достъпно за всеки. За да оцелеят, печатните медии трябва да са готови да започнат да събират пари по нови и неизследвани канали за приходи. Словашката компания Piano Media е пример за задаваща се иновация на медийния пазар, след която нещата може би няма да са задължително по-добри, но категорично ще са различни.
Моделът на Piano Media предлага универсално решение за монетаризиране на медийно съдържание онлайн срещу месечна такса.