За автомобилния пазар, чуждите купувачи и предпочитанията на българския потребител
Когато в една страна се купуват много автомобили, това е знак, че хората са богати и тя се развива добре. Когато след криза се увеличават продажбите, значи се разделяме с нея. Точно това се случва в момента на нашия пазар. За това говорят ръководителите на компании, които внасят и продават едни от най-добрите марки на нашия пазар. Зададохме им едни и същи въпроси. А техният умерен оптимизъм в отговорите дава основания да правим по-добри прогнози и за икономиката.
Въпросите
1. Съживява ли се автомобилният пазар в България?
2. Увеличава ли се делът на чуждите купувачи на автомобили в България и за какво говори това?
3. Промениха ли се предпочитанията на българския потребител и в каква посока?
4. Каква е вашата прогноза за пазара и за цените на автомобилите?
Бернар Нувиал генерален директор на "Рено Нисан България"
Очаквам постоянен, но лимитиран ръст на продажбите
1. През 2012 г. пазарът на нови автомобили в България бележи лек ръст спрямо миналата година, но тези резултати не са постоянни и стабилни. Има месеци, когато се наблюдава спад, има и такива с по-добри резултати. Това се дължи на големия брой корпоративни клиенти, които влияят сериозно на резултатите. Автомобилният пазар като цяло силно зависи от икономическата ситуация в страната, така че неминуемо при ръст на икономиката това ще се отрази на по-добрите резултати в автомобилния сектор.
2. За марките, които ние продаваме, чуждите купувачи са единични случаи.