Новите млади са специални
След десет години те ще са при нас с друга мотивация, стил и цели. Ние искаме да сме партньорът, който създава точния климат за тях, казва управителят на агенция Булгарреклама Ивайло Иванов
ИВАЙЛО ИВАНОВ е управител на агенция Булгарреклама, основен оператор на Интер Експо Център, София. Завършил е магистратура по бизнес администрация в Кьолнския университет, Германия. Последователно участва в проекти на панаира в Кьолн, Danzas Messen Ltd., Yorkshire Exhibition Services Ltd., панаира във Франкфурт, ITE Group Plc, Лондон, Великобритания. Работил е за световните петролни конгреси в ЮАР и в Испания, в Московското международно моторшоу и за други инициативи с международен и регионален характер.
Господин Иванов, през септември в Интер Експо Център се проведоха две събития, ориентирани към младежката аудитория - форумът "Кариера в България. Защо не?" и On!Fest. Имате ли специална политика при партньорството си с организациите на новото поколение и по какъв начин изграждате доверието помежду си?
- Новото поколение е специално. Неговите организации са изградени върху изцяло нови платформи, със съвсем нови мисии. Като динамична компания ние сме длъжни да бъдем гъвкави и да следваме тенденциите. Екипът ни е предимно от млади хора, индивидуалности, раждащи нови идеи. И партньорството ни с младежките форуми е логичната стъпка. Изложбеният бизнес, като всеки друг, се променя, освежава се, търси нови формати. Като домакини на кариерния форум дадохме на много млади българи арена да покажат способностите си. Поставяйки се в конкурентна среда, да направят избор с присъщия си младежки устрем, а това е сериозен тласък за началото на всяка кариера. На On!Fest за втора поредна година се събраха в едно всички детайли на градската култура - от музика и технологии до екстремни спортове. Младежката аудитория, новото поколение, е бъдещият бизнес. След десет години те ще са при нас с друга мотивация, стил и цели. Ние доказваме, че сме партньорът, който действително създава точния климат за тях.
- В условията на криза с какво се промени изложбената индустрия? Привлече ли нов тип партньори?
- Начините за правене на бизнес се променят и съвсем логично изложбената индустрия също се променя, със сигурност за добро. Намерихме нови партньори и започваме да налагаме различен поглед към изложбената дейност. Участието в изложения е корпоративна култура. Компаниите се подготвят цяла година за предстоящите си участия. Планират бюджета си, съобразявайки се с тях. На изложението те са готови да реализират най-брилянтната си сделка, да създадат най-ценния си контакт и да впечатлят най-много потенциални клиенти. Това обаче е тяхната битка, ние само създаваме условията за нея. Все още има фирми в България, които не са подготвени за подобни представяния. Знам, че и кризата помогна за това. Скривайки се под собствената си стряха обаче, пропускаш всичките си възможности...
Ние променяме изложенията, работим по интересни, атрактивни и най-вече полезни съпътстващи програми. Привличаме лектори практици с доказани успехи в своите области. Подаваме ръка на нови международни партньори. Досегашни организатори на изложения от Австрия и Гърция, които смятаха страната ни за малък пазар, сега проявяват интерес, защото именно в условията на криза всяка инвестиция е важна. Без граници, без условности, абсолютно в синхрон с динамиката на дигиталния свят, ние поставяме нови платформи за бизнес. А това също е част от доверието.
- Предстоят ли нови акценти в изложбената програма през настоящия сезон, които са надхвърлили плановете ви?
- Имаме два основни акцента. COPI`S (Communication Art Print Image Sign), който обединява форума ни Print Imaging & Sign Expo, и Реклама ЕКСПО, провеждаща се досега в НДК. Това е поредният пример за кооперирането ни с досегашен наш конкурент в името на мащабно и по-продуктивно събитие. Организацията на форума се развива доста по-силно от първоначалните ни очаквания и със сигурност ще надмине мащаба на двете отделни изложения досега, взети заедно. Най-голямото събитие в есенния календар, и отново в нов формат, е обединението на изложенията за хранително-вкусовата промишленост със СИХРЕ (изложбата за хотелско и ресторантьорско оборудване). То ще бъде във всичките шест зали на комплекса, ще е и много по-полезно за посетителите.