Позициониращата реклама -  един удар, но на правилното място

Не бързайте да пишете "позиционираща реклама" или "positioning advertising" в Google! И аз като вас си мислех, че терминът съществува, но се оказа, че ми е хрумнал на мен, и тъй като вече имах в главата си основната идея за този текст, реших да се опитам да го напълня със смисъл.
Позиционираща е всяка реклама, която се запомня от пръв поглед. Освен това тя дълго остава в съзнанието. "Е, има ли такава реклама?!", ще се попитат тук-там доволно маркетолозите, които вярват най-вече на промоциите и програмите за лоялност, и пиарите, които обявиха рекламата за труп още докато тя си е жива и здрава. Има и дори е възможно заедно да формулираме принципите, които могат да я създадат. При това често пъти позициониращото рекламно послание дори не е класическа досада, тиражирана в медиите с "ясно обозначен поръчител". Ако Мерилин Монро вземе, че каже: "Какво обличам, преди да си легна?! Channel № 5, разбира се!", по-позиционираща реклама от това едва ли е необходима през следващите 50-60 години.