Когато режисьор е клиентът
Ако през 2012 г. дори Джеймс Бонд може да разчита на самоделки, защо да подминаваме факта, че в рекламната култура има място за клиентско въображение
Рекламистите са суетни хора, държат тяхната дума да е последна, а идеите им - ако могат да бъдат приети ако не възторжено, то поне с възможно най-малко възражения. И сигурно са прави за себе си. Всеки смята, че разбира от собствения си бизнес по-добре от клиентите, които го потребяват.
Но в този бизнес клиентите са тези, които най-добре познават продукта си и нерядко имат прекрасни идеи как този продукт трябва да бъде рекламиран. В други случаи егото на собствениците на компаниите просто не им дава покой друг да определя правилата на тяхната игра, независимо че рекламата е странична дейност. В трети, чисто финансовите проблеми не позволяват наемането на скъпоплатени дизайнери, художници и копирайтъри.
Но да се върнем на идеалния случай, когато клиентът е човек с въображение, нестандартна мисъл и ясна визия за това как трябва да изглежда неговата кампания. И отделя немалко време, за да изгради работеща и добре изглеждаща концепция.