Милиони гледат бизнес риалитита
У нас този формат все още е непознат
Хората не искат да гледат по телевизията само група съквартиранти, затворени за месеци без достъп до външния свят, превръщайки проблемите си във веселба за цял народ. Хората искат да видят как живеят богатите, да проследят как най-обикновени деца стават музикални звезди и да разберат как се печелят пари. Бизнес ориентираните риалити предавания не дават категоричен отговор на последния въпрос, но осветяват част от един свят, недостъпен за милиони зрители.
"Стажантът" (The Apprentice) се явява бащата и майката на голяма част от бизнес риалити форматите в света. Американското шоу, чиято премиера е в началото на 2004 г., изправя един срещу друг 16 участници. Те се състезават за президентско място на някоя от компаниите на Доналд Тръмп (който е и водещ на предаването), договор за най-малко 12 месеца и годишна заплата от 250 хил. долара. Досега шоуто има 12 излъчени сезона, като от 7. сезон насам (с изключение на 10.) променя концепцията си - под името The Celebrity Apprentice ("Известният стажант") то събира известни личности, които се състезават в името на благотворителна цел.