7 стъпки за старта на успешен онлайн магазин

1. Онлайн магазинът е сериозен бизнес
Нека започнем с най-важното - онлайн магазинът е сериозен бизнес. В това изречение влагаме пълния смисъл на думите "сериозен" и "бизнес". Онлайн търговията не е хоби, нито средство за лесно и бързо печелене на пари. Ако подходите с подобна нагласа, по-добре не се захващайте. Защото е вероятно след това да обвинявате света, интернет, потребителите и т.н. Нещата са прости - от едната страна са онлайн магазините, които правят сериозни продажби. От другата страна са всички останали, които просто си запълват времето. За да се окажете от добрата страна, трябва да си свършите домашната работа, като направите необходимите проучвания, анализи и сметки. Като начало изчислете колко средства ще са необходими за разработката на онлайн магазин, както и за неговата поддръжка и популяризиране.

2. Какво ще продавате?
Помислете какви стоки ще предлагате, как ще работите с доставчиците и дали ще поддържате складови наличности. От последното следва решението дали да използвате складов софтуер. Онлайн магазините имат възможност за връзка с външни софтуерни системи за управление на бизнес процеси.
Не пренебрегвайте съдържанието, защото потребителите се интересуват именно от него, т.е. от текстовите описания на продуктите, от снимките и от видеоклиповете. Помислете откъде ще вземете това съдържание и се погрижете да бъде качествено. Осигурете добри текстове. Последното е по-предизвикателна задача, отколкото изглежда на пръв поглед.

3. Как ще доставяте?

Обмислете доставките и как ще ги извършвате. Ако доставяте в чужбина или сметнете, че е нерентабилно да поддържате автопарк, обърнете се към куриерска фирма. Ако искате да автоматизирате доставките и комуникацията, е възможно интегрирането на софтуерна система за доставки, свързана с онлайн магазина. Повечето куриерски фирми разполагат с такива модули.
Помнете, че цените за доставка са много важни. Ако можете да осигурите безплатна доставка - чудесно, клиентите ви ще бъдат щастливи. Освен това всичко трябва да е прозрачно и без изненади. Потребителите трябва да са наясно с цената, която ще заплатят за доставката.

4. Как ще се плаща?
Методите за разплащане зависят от пазарите, на които оперирате. Препоръчително е да предлагате повече начини за плащане просто защото различните хора предпочитат различни системи. Ако сте голяма компания, разполагате и с опцията за директна интеграция с банкова система. При всички случаи трябва да помните, че фирмите, които обработват плащания, вземат процент от всяка транзакция.

5. Какви езици ще поддържате?
Ако продавате онлайн на различни пазари, ще трябва да поддържате съответните езикови версии. Под поддръжка нямаме предвид само преводи на информационните секции и продуктовия каталог, а и възможност за ефективна и навременна комуникация с клиентите на съответния език.

6. Екипът
Управлението на онлайн магазин изисква отдаденост. Очевидно е необходимо да обработвате навременно всички поръчки. Ще трябва да известявате потребителите за нови предложения, колекции и промоции. Както и да отговаряте на всички въпроси от страна на клиентите. От всичко това следва, че ще ви е нужен адекватен екип, който да управлява онлайн магазина.

7. Мислете мащабно
Онлайн магазинът ви трябва да е създаден с идеята за разрастване още от първия ден. Потърсете гъвкаво персонализирано решение, което е изградено според вашите нужди и може да бъде адаптирано към растежа на вашия бизнес. Компанията, която ви обслужва, трябва да е способна да отговори на тези изисквания.
Такъв надежден партньор за вас може да бъде българската компания Whiz. Тя може да разработи вашия онлайн магазин, да направи всички необходими интеграции с външни софтуерни системи и след това да поддържа магазина ви и да прави всяка модификация, която искате.    

За изработка на онлайн магазин се свържете с фирма Whiz на адрес ekip@whiz.bg и на телефон 02/ 870 94 49. Повече информация на www.whiz.bg.