Все повече ски дестинации предлагат множество допълнителни спа услуги, чрез които привличат разнородни клиенти и така удължават сезона
Все повече ски дестинации предлагат множество допълнителни спа услуги, чрез които привличат разнородни клиенти и така удължават сезона

Може ли да продаваме ски през лятото - може, но на половин цена. А сладолед през зимата? Само ако температурите са като през този януари.
Сезонността на някои бизнеси е неизбежна. Има няколко вида цикличност в продажбите. Някои са свързани с времето, смяната на сезоните и съпътстващите ни дейности, като покупка на нови ботуши за зимата или по-високи сметки за отопление. Друг вид цикличност в продажбите се определя от наближаването на специални събития като Великден, световно първенство по футбол, първи учебен ден.
Много стоки имат сезонен характер. Ако започнем от зимните дрехи и обувки, преминем през любимите ни ски и сноуборд оборудване, задължителната коледна украса и не на последно място - специфичните зимни храни и топли напитки. Сезонността създава много трудности за бизнеса при прогнозиране на продажбите, защото част от факторите, от които зависят, са извън нашия контрол. Разбира се, всяка монета си има две страни - при добро планиране и стечение на обстоятелствата сезонните стоки може да донесат на бизнеса и много по-големи приходи от планираните.