Повярвайте, и българска компания може да стане световен лидер
Повярвайте, и българска компания може да стане световен лидер

Как българска компания да изгради устойчив бизнес и да стане световен лидер? И какви лидери - с каква визия, идентичност, вярвания и начин на мислене - могат да постигнат това? Как от нищото може да се вдигне нещо, и то световно? Отговори на тези въпроси търсят Ирина Горялова и Петър Горялов в два поредни броя. Те представят петте принципа на изграждане на бизнес от световна класа чрез примера на две компании от две емблематични долини в Калифорния - Силициевата и долината Напа. Предприемачите, които са ги създали - Бил Хюлет и Дейвид Пакард от НР и Робърт Мондави, който развива винопроизводството в долината Напа, са тръгнали от нулата, но са успели да поставят Америка на световната карта във високотехнологичната и винената индустрия. В предишния брой авторите представиха първите два принципа - "Следвайте душата, не егото" и "Приносът е сърцевината на бизнеса". В този - следващите три.

Принцип 3: Създавайте компания не като всички останали
Есенцията на този принцип е в това, че ако просто копирате чужди идеи или ако гледате на продукта си краткосрочно само като на бизнес, ще действате като всички останали и няма да ви стигне енергията да го направите нито устойчив, нито световен.