Рекламата "Баба Ханке" на "Рено Нисан България", Publicis Sofia, дигитална агенция Publicis Modem Cybermark и медия агенция Equinox спечели златна награда в категория "Стоки" на Effie 2014
Рекламата "Баба Ханке" на "Рено Нисан България", Publicis Sofia, дигитална агенция Publicis Modem Cybermark и медия агенция Equinox спечели златна награда в категория "Стоки" на Effie 2014

Когато искат съвсем просто да обяснят защо ефективният маркетинг в никакъв случай не трябва да е директен, създателите на суперуспешната рекламна агенция TheGateWorldwide дават пример с онази реч при встъпването в длъжност на Джон Ф. Кенеди. Вместо да си каже на американците, че стават все по-разглезени, той изковава прочутата (повтаряна и до днес) фраза: "Не питайте какво страната ви може да направи за вас, а какво вие можете да направите за страната си". Никой не иска да сравнява Кенеди с продукти, а да напомни, че с буквално и директно послание се изправяме срещу най-силния опонент - егото на потребителя, който променя трудно прическата си, да не говорим за обичайните вярвания.
Индиректните версии на това, което искаме да кажем в прав текст, са довели до едни от най-успешните маркетингови кампании; до пренареждане в убежденията на консуматорите за даден продукт (включително тези, че не го искат, не им трябва, не го разбират).