Освен че подготвя логистичните компании за реалност, 
в която доставките ще изпреварват поръчката на клиента, проучването Global E-Tailing 2025 включва и по-мрачни сценарии, като купуването на лизинг или споделянето на стоки и услуги от потребителите заради криза в глобалната икономика
Освен че подготвя логистичните компании за реалност, в която доставките ще изпреварват поръчката на клиента, проучването Global E-Tailing 2025 включва и по-мрачни сценарии, като купуването на лизинг или споделянето на стоки и услуги от потребителите заради криза в глобалната икономика

Още когато Германските пощи, както и "Амазон", изпробваха доставката на малки колети с дронове, можеше да си представим някои футуристични алтернативи за развитието на електронната търговия. Светът обаче не е толкова предсказуемо място, така че безпилотните самолети като куриери са част само в един от бъдещите сценарии в проучването Global
E-Tailing 2025, което провокира диалог за бъдещето на онлайн пазаруването, промяната в потребителските ни навици и разбира се, последиците за логистичните компании. "Това не е точна прогноза, а начин да отворим очите си за възможни развития", каза Юрген Гердес, изпълнителен директор на дивизия "Пощи-електронна търговия-колети" в DHL, по време на презентацията в Берлин. "Дори ако някои от тях ви изглеждат невероятни, помислете върху това: кой можеше да предвиди преди 15 години какво значение в живота ни ще имат смартфоните." Презентацията засегна необходимостта от иновативни логистични решения като услугата на DHL Packstation (автоматизирани кабини за изпращане и получаване на колети чрез самообслужване) или пък вечерни доставки и доставки на хранителни стоки до домакинствата, които ще бъдат още по-силен фактор за бума на е-търговията.

Сценарий 1: Големи социални контрасти и хибридно консуматорство
На фона на умерен икономически растеж в много от развитите пазари, като Австралия, Франция и Обединеното кралство, социалните контрасти са се увеличили. Кариерно ориентиранoто общество има твърда позиция в световен мащаб - социалният престиж идва с професионалните постижения, потребителите създават своята идентичност на работните си места.
Технологичният напредък също е умерен. Смартфони и таблети с гъвкави екрани са постоянни спътници на хората, а интерактивните дисплеи в градската среда служат като интерфейси към виртуалния свят. Компаниите за търговия на дребно предлагат своите стоки онлайн и в стационарни магазини, но в много случаи те имат функцията на шоурум, където клиентът просто ще утвърждава избора си, направен вече онлайн. Бързата доставка до всяко конкретно място е стандартна услуга. За всички, които могат да си го позволят, удобството е решаващ фактор при пазаруването. Но за по-голямата част от хората най-голямо значение има цената. Продуктите, които ще имат най-голям ръст на продажби онлайн, са книги, дрехи и обувки и електрическо оборудване. Китай, Южна Корея и Съединените щати имат най-голям ръст на онлайн търговията във връзка с общите им обеми за търговия на дребно.

Сценарий 2: Селфи презентации във виртуални общности
Хората просперират. Стабилно развита средна класа със сравнително силна покупателна способност провокира промяна в ценностите - акцентът вече е върху прекарването на свободното време, а не върху работата. Самоизявата и индивидуалният начин на живот са по-важни от успеха на работното място. Международни лайфстайл общности оказват силно влияние върху навиците за пазаруване на широки слоеве от населението. Докато големите онлайн платформи се грижат за масовия пазар, има място за малки иновативни сайтове, ориентирани към нуждите на специфични общности.
Т.нар. носими технологии са стандартен елемент от всекидневието. Една от основните цели на тези джаджи е да измери и оптимизира действията ни (хранене, фитнес) и да ни мотивира постоянно да обменяме информация и опит в рамките на някаква общност. В резултат на бума на онлайн търговията обемът на стоките, превозвани от логистични компании, се е увеличил значително. В Източна и Западна Европа заедно с Австралия, Бразилия, Китай, Южна Африка, Южна Корея и САЩ има значителен ръст на онлайн пазаруването. Купуваме най-много дрехи и обувки, стоки за развлечение и свободно време, потребителска електроника, компютри и книги.

Сценарий 3: Изкуствен интелект
Основната движеща сила в глобалната икономика са иновативните информационни технологии. Живеем в силно развита дигитална култура. Продукти като умни контактни лещи са необходима част от всекидневния живот. Интелигентни аватари - наши триизмерни цифрови изображения - са виртуални търговски съветници. Често тези дигитални клонинги ще действат независимо и ще "купуват" всекидневни стоки. Онлайн магазините ще адаптират своите предложения към профилите на клиентите в реално време. Стационарните магазини и шоурумовете на онлайн магазините също работят със симулации, съобразени с изискванията на клиента.
Доставката на същия ден е стандартна практика в по-големите градове. Търговците на дребно и логистичните компании често могат да прогнозират изисквания въз основа на точни данни за клиентите. Те изпращат стоката - в някои случаи чрез автоматизирани решения като безпилотни летателни апарати - още преди клиентът да я е поръчал. Електронната търговия достига най-високи нива в Южна Корея, САЩ, Източна и Западна Европа и редица от развиващите се пазари.

Сценарий 4: Споделено потребление
В сравнение с другите сценарии ръстът на електронната търговия е много по-малък.
Глобалната икономика е в застой. Търговските бариери и високите цени на енергията и суровините са довели до регионализация на икономиката. Хората купуват на местно ниво. Устойчивостта и енергийната ефективност са основни фактори в пазаруването, което води до възхода на културата на споделянето. Няма значение дали притежаваш нещо, а дали го имаш в наличност.
Големите онлайн портали са ангажирани главно в лизинговия бизнес. Дизайнът на електронното оборудване и потребителските стоки предполага удължаване на полезността и живота им. В допълнение към традиционните решения за доставка по-голямата част от логистичните фирми предлагат и ремонтни услуги.