Чисто зелено
Едновременно култов и отговорен - идеите за новия продуктов дизайн тръгват от почистването на плажа
И най-мечтаната работа се превръща в рентабилна скука, ако не ти позволява да променяш света както смяташ за добре. Това е част от бизнес лексиката на американеца Бен Нипърс, консултант по устойчивост и въздействие върху околната среда в Сидни, под чиято спретната якичка бие скейтърски пулс. Когато заминава да работи за поредната неправителствена организация в Чили и вижда разточителното замърсяване на океана с рибарски мрежи, мозъкът му отскача до собствена идея за екоустойчивост, към която привлича още двама граждани на колелца - Дейвид (човек с финансова култура) и Кевин (машинен инженер). Перфектната комбина негодници, които подкопават имиджа на това да си служител и решават да направят собствен бизнес от чилийския боклук. Наричат го upcycle - грижа за околната среда чрез създаването на пазарно атрактивен продукт (или обратното), така че консуматорството да остане в рамките на добрия зелен тон.
Концепцията им се състои не само в това да стимулират рибарите от Сантяго да връщат изоставените пластмасови мрежи (изключително издръжливи и рециклируеми), които са 10% от всички отпадъци в океана и вредят на милиони птици, риби, костенурки и ракообразни.