Ferrari от 1962 г.
Ferrari от 1962 г.

В днешно време всички автомобили, които се намират в един и същи ценови диапазон, са малко или много еднакви. И все пак по-бляскаво и стилно е да караш Jaguar, отколкото BMW. Английските или италианските марки автомобили просто са по-култови от немските или японските. Но тук не става въпрос за качество. Става дума за история, легенди и метафизичните ценности - дори не става въпрос за определени компании, а за култови продукти. VW Beetle винаги ще бъде икона, докато VW Golf - никога. Без значение, че VW Golf може би е по-добрият автомобил.
"Костенурката" (VW Beetle) е отличен пример за изграждане на концепцията на един култов продукт, или икона. В исторически план пред колата има много и все силни аргументи против това да се превърне в икона. Създадена е по поръчка на Адолф Хитлер, който дори лично прави няколко промени по дизайна. Но новият, революционен за онова време начин на мислене на Фердинанд Порше (Ferdinand Porsche), уникалният дизайн и технологии създават кола, която се превръща в икона.