Запознайте се с мосю Алекс Рикар

- България, разбира се, е малък пазар, но кажете ни какви възможности за близкото бъдеще виждате тук? И как оценявате последните 15 години? - За нас в Pernod Ricard България е пазар от средна големина. Бизнесът ни тук се развива много добре и с постоянен растеж през последните 15 години, като изключим 2009-2010 г., когато икономическата криза удари и българската икономика. Независимо от това всички стратегически марки достигнаха и дори надминаха планираните резултати до 2013 г. Водещите ни марки за българския пазар са Jameson, Chivas Regal, Absolut Vodka, Ballantine's, Beefeater, Havana Club и Paddy Irish Whiskey.

- Франция е известна със своето joie de vivre ("радостта от живота"), особено що се отнася за хубавата храна и напитки, което би следвало да е предимство за компания като Pernod Ricard. Кажете ми виждате ли някакви проблеми от това, че станахте твърде интернационална, прекалено "глобална" компания?
- През 1975 г. Pernod Ricard беше локална, местна френска група с 90% от продажбите, съсредоточени само във Франция.