Марките, освен че ни помагат да се ориентираме в морето от продукти и услуги, показват и какви сме, какви искаме да бъдем и с кого искаме да се идентифицираме
Марките, освен че ни помагат да се ориентираме в морето от продукти и услуги, показват и какви сме, какви искаме да бъдем и с кого искаме да се идентифицираме

Ще разкажа една история, в която главното действащо лице съм аз. Преди известно време видях реклама по телевизията на шампоан, който изправя косата. И като човек, живял повече от 40 години единствено и само с къдрава коса, запомних името и при първа възможност си го купих. Резултатът беше никакъв. Тогава прочетох на гърба на шишето, че трябва да си купя и балсама. Направих го. Резултатът беше отново къдрава коса. На гърба на балсама пишеше какво още да си купя. Купих го. Освен че развеселих всички вкъщи с наивността си, друго не постигнах. Но тук няма да говоря за този вид маркетинг. Ще говоря за един друг, който не просто иска да ти продаде още един продукт, а се интересува от твоите преживявания, за да те превърне в емоционално зависим от марката потребител. При това в добрия смисъл на думата.
Наскоро прочетох едно изследване, според което потребителите посещавали сайтовете на компаниите по-често, след като вече са направили покупка.