Живите мъртви лайкове
Въпреки очакванията и мрачните прогнози корпоративните фен страници не загинаха. Какво обаче имат да свършат брандовете, за да си намерят място във Facebook
Януари 2015 г. трябваше да е ужасен месец. Рекламодатели, инвестирали огромни средства в развитието на фен страниците си във Facebook, очакваха да видят как усилията им се превръщат в дигитален прах. Десетки уебсайтове и блогове, изкарващи пари от технологични теми, генерираха огромен трафик със заглавия като "Facebook официално убива органичното разпространение на брандове, обезсмисляйки всичките ви лайкове".
Но не би. Мина януари, мина февруари и нищо страшно не се случи. Да, органичното разпространение на брандирано съдържание спада с всяка изминала година. Това обаче е съвсем нормално и има три причини да се случва. Както и много начини да го избегнете и - ако обичате да има щипка драма във всяка ситуация - да спасите страницата си.
Причина #1
Facebook е социална мрежа и е създадена за хората. Марк Зукърбърг припомни този факт в края на 2014 г. по време на конферентен разговор с медиите. Тя не е била създадена, за да обслужва маркетинг целите на когото и да било.